CAUTARE

DISTRIBUITI ACEASTA PAGINA

GESTIONARE ARTICOLE

Categorii
Arhiva
NEWSLETTER

ROMBADCONSTRUCT.RO

Este un mijloc de punere la dispozitie a unor servicii si informatii din domeniul constructiilor.
Rombadconstruct
Acasa » BlogPodul Brooklyn

Podul Brooklyn - monument emblematic al orasului New York (S.U.A.)

20 Septembrie 2015, 14:44   |  Florin Badea  |  Comentarii
Poduri si viaducte, Constructii pentru transport, Constructii din lume,
Podul Brooklyn
Podul Brooklyn (New York, S.U.A.)

Podul Brooklyn este unul dintre cele mai vechi poduri suspendate din Statele Unite, traverseaza East River si leaga cartierele Manhattan si cel mai populat cartier al New York-ului, Brooklyn. A fost cel mai lung pod suspendat din lume pana în 1903, primul pod suspendat pe cabluri din sarma de otel.

John Augustus Roebling
John Augustus Roebling - inginer american de origine germana (1806 - 1869).

Un simbol al New Yorkului, fiind declarat monument national in anul 1964. In timpul proiectarii sale, Brooklynul fondat de colonistii olandezi in secolul al XVII-lea, parea o localitate laturalnica, cu o populatie de 400 000 de locuitori, iar New York-ul detinea un singur cartier – Manhattan, cu o populatie relativ dubla decat Brooklyn.

Constructia acestei impresionante structuri arhitectonice a inceput in anul 1869 si a durat 14 ani. Planurile pentru construirea lui au inceput inca din anul 1800. La acea vreme multi oameni nu au fost de acord cu aceasta imensa constructie. Persoana care a condus proiectul a fost John Augustus Roebling, un mare pionier in proiectarea de poduri suspendate din otel. Nascut în Germania, in 1806, a studiat ingineria industriala in Berlin si la varsta de 25 de ani a emigrat in America, stabilinduse in vestul Pennsylvaniei, unde a incercat, fara succes, sa traiasca ca un fermier. Mai tarziu sa mutat in capitala statului Harrisburg, unde a gasit de lucru ca inginer civil.

Washington Augustus Roebling
Washington Augustus Roebling - inginer american (1837 - 1926).

In timpul unor masuratori topografice John Augustus Roebling sufera un accident, degetele de la picioare i sunt zdrobite, situatia ranii se agaveaza din cauza unei infectii (tetanus) si la scurt timp moare. Proiectul este finalizat sub conducerea fiului sau cel mare, Washington Augustus, pe data de 24 mai 1883.

Podul a fost inaugurat oficial de catre presedintele Chester A. Arthur si primarul Franklin Edson, fiind intampinat de primarul Brooklyn-ului Seth Low atunci cand au ajuns la turnul Brooklyn-ului. La ceremonia de deschidere au participat cateva mii de oameni si mai multe nave au fost prezente pe East River pentru aceasta ocazie. In acea zi 1.800 de vehicule si 150.300 de oameni au traversat podul.

Nava trecand pe sub podul Brooklyn
Nava trecand pe sub podul Brooklyn (1905)

Podul a costat 15,5 milioane de dolari in 1883 (aproximativ 379.661.000 de dolari in zilele noastre), lucrarea a durat 14 ani, a implicat munca a 600 de muncitori, in timpul aceastei constructii un numar estimativ de 27 de persoane au murit in timpul constructiei.

Dupa 15 ani de la terminarea constructiei, Manhattanul s-a unit cu Brooklynul, indeplinind scopul care a stat la baza acestui fabulous proiect.

Desen Podul Brooklyn
O vedere de ansamblu a podului Brooklyn. In departare se vede New York-ul. ( + mareste imaginea )

Incepand cu anii 1980, podul a fost iluminat pe timp de noapte pentru a evidentia caracteristicile sale arhitecturale. Stilul arhitectural este neogotic, cu arcade caracteristice, ascutite deasupra cai de trecere prin turnuri de piatra.

In ziua de azi podul asigura transportul a 150.000 de vehicule si pietoni in fiecare zi.

Caracteristici tehnice:

  • Lungimea totala a podului: 486 m;
  • Latimea podului: 25 m
  • Cabluri de sustinere: 4 - fiecare are 15,75 cm in diametru si 1 090 m lungime, care contin fire 1 656 m lungime fiecare, pentru un total de 5 656 km de sarma pe cablu;
  • Adancimea fundatiei, Brooklyn: 13 m;
  • Adancimea fundatiei, Manhattan: 23 m;
  • Distanta dintre apa si varful turnului: 84 m;
  • Distanta dintre apa si carosabil: 36 m (la turnuri);
  • Greutatea totala, fara a include zidaria: 14 680 tone;

Unul din turnurile podului Brooklyn
Unul din turnurile podului Brooklyn

Comentarii

Completand in campurile de mai jos va dati acordul cu privire la politicile Rombadconstruct.ro.
inceputul paginii
Rombadconstruct.ro Acasa
Despre noi
Intrebari frecvente
Preturi
       Lista preturi
       Calculator manopera
       Descriere lucrare
Tehnologii
       Categorii
       Dictionar constructii
Harta site
Arhiva
Blog Ultimele articole
Categorii
Galerie foto
Galerie video
Stiati ca…?
Top 10
Personalitati
Urmariti-ne pe:

Contact (+40) 729 503 369
@ florinbadea.contact@yahoo.com
Formular contact
Formular descriere lucrare
Newsletter
© Florin Badea. Toate drepturile rezervate | Termeni si conditii | Politica de confidentialitate