Ideea construirii podului a fost a unui oficial din Partidul Comunist Chinez , ulterior demis pentru coruptie. Acesta a
fost proiectat de Shandong Gausu Group, podul prezinta o lungime de 42,5 km si o latime de 35 m, constructia a implicat
forta de munca a 10.000 de muncitori si o investitie nu mai mica de 6 miliarde de euro.
Scopul investitiei a fost scurtarea drumului cu 30 km, 40 la 20 de minute, intre Qingdao si districtul Huangdao, doua mari
orase din estul tarii separate de Golful Jiaozhou. Prezenta sa contribuie la dezvoltarea unei zone industriale și creșterea
activității portuare in Huangdao.
In departare se observa podul Qingdao Haiwan
Reprezentarea podului Qingdao Haiwan pe harta (linia albastra).
In ciuda acestei enorme structuri perioada de constructie a fost de numai 4 ani, incepand in mai 2007 si luand final pe
30 iunie 2011. Si nu doar timpul de constructie este un record ci si constructia in sine, cu o diferenta de 5 km, podul
Qingdao ocupa primul loc in topul celor mai lungi poduri peste apa din lume, dupa podul Lake Pontchartrain Causeway din
Louisiana (S.U.A.). Aceasta din urma dovedind inca o data profesionalismul si abilitatea inginerilor chinezi de mari
constructori.
Podul este sustinut de 5.200 de piloni infipti in fundul Golfului Jiaozhou, au fost folosite nu mai putin de 450.000 de tone de
otel, 2,3 milioane de metri cubi de ciment, facut sa reziste la un cutremur cu magnitudinea de 8 grade, la impactul unei
nave de 300.000 de tone si la taifunuri.
Cu o capacitate de trafic de peste 30.000 de vehicule zilnic, podul detine sase benzi de circulatie.
Inainte de inceperea constructiei ecologistii s-au opus acestui proiect sub pretextul distrugerii ecosistemului acvatic
si punerea in pericol a speciei de delfin alb chinezesc. Investitorii asigurand ecologistii ca vor proteja ecosistemul,
ceea ce s-a si intamplat.